Кількість переглядів: 996
Якщо Ви вважаєте, що органи виконавчої влади порушили Ваше право на доступ до публічної інформації, тоді Ви маєте право надіслати скаргу на дії органу (керівника органу) або посадової особи на ім’я керівника вищого органу виконавчої влади.
Наприклад, Ви запитували інформацію у будь-якого міністерства, вищим органом для них буде – Кабінет Міністрів України. На дії голови райдержадміністрації треба скаржитися голові облдержадміністрації, на дії голови облдержадміністрації - Прем’єр-міністру або Президенту, на дії міністра - Прем’єр-міністру, на дії територіального представництва центрального органу виконавчої влади – голові цього органу.
Як скаржитись
Скаржитися необхідно у порядку встановленому Законом України "Про звернення громадян". Згаданий закон визначає, що скаргою є звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Вказаний закон передбачає можливість подання індивідуальних та колективних, усних та письмових звернень (скарг) громадян.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмова скарга повинна відповідати певним вимогам. У разі їх недотримання, Ваше звернення не розглядатиметься.
Отже, у скарзі необхідно зазначити:
Зверніть увагу, що анонімні звернення (скарги) розгляду не підлягають.
Скаргу можна подати особисто або через уповноважену на це іншу особу (наприклад, за нотаріально посвідченою довіреністю).
До скарги додаються наявні рішення або копії рішень, які приймалися за зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються заявнику.
Скарги приймаються до розгляду не пізніше одного місяця з часу ознайомлення з прийнятим рішенням і не пізніше року з моменту його прийняття.
Скарги, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
Органи державної влади і місцевого самоврядування зобов'язані її розглянути та повідомити Вас про результати розгляду.
Скарги розглядаються і вирішуються у термін не більше 1 місяця від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, встановлюється необхідний термін розгляду (при цьому загальний термін вирішення питань, порушених у скарзі, не може перевищувати сорока п'яти днів), про що обов’язково повідомляється скаржнику.
Якщо Вам відмовили у задоволенні вимог, викладених у скарзі, необхідно знати, що така відмова повинна бути:
Ваші права
При розгляді Вашої скарги Ви маєте право (ст. 18 Закону України "Про звернення громадян"):
Обов’язки органів державної влади та органів місцевого самоврядування під час розгляду Вашої скарги встановлені ст. 19 Закону України "Про звернення громадян". Так, органи державної влади, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані:
Який може бути результат оскарження
Результатом оскарження має бути поновлення порушеного права (надання Вам запитуваної інформації). Також, за результатами поданої Вами скарги можливим є вжиття заходів дисциплінарної відповідальності до конкретного порушника (наприклад, догана чи звільнення).
Якщо вас зацікавили окремі питання, пов’язані з темою Інструкції, чи інші питання, – ви завжди можете поставити їх юристам ТІ Україна, відвідавши розділ «Запитання юристу» на нашому сайті.
Посилання: