ЯК ОДРУЖИТИСЯ ЗА 85 КОПІЙОК

Кількість переглядів: 957

Про що: 
З цієї інструкції Ви дізнаєтесь про процедуру і вартість реєстрації шлюбу в Україні

Шлюб - це сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у органі державної реєстрації актів цивільного стану (далі – ДРАЦС). Обов’язковою умовою реєстрації шлюбу є досягнення шлюбного віку для чоловіка і жінки на день реєстрації шлюбу. Шлюбним віком в Україні є 18 років. Однак, якщо це відповідає інтересам особи, за рішенням суду шлюбний вік може бути знижено до 16 років (статті 22-23 Сімейного кодексу України, далі - Кодекс).

Перш за все нареченим потрібно подати заяву про реєстрацію шлюбу до будь-якого ДРАЦСу України. Особи, які подали заяву про реєстрацію шлюбу, вважаються нареченими. Потрібно пам’ятати, що наречені зобов’язані повідомити один одного про стан свого здоров’я, а також держава повинна забезпечити створення умов для медичного обстеження (статті 28, 30 Кодексу).

Шлюб реєструється після спливу одного місяця від дня подання особами заяви. В окремих випадках ДРАЦС має право оформити шлюб в день подання заяви або в будь-який інший день протягом одного місяця. Шлюб укладається в присутності наречених, в приміщенні ДРАЦСу. За заявою наречених реєстрація шлюбу проводиться в урочистій обстановці.. Також потрібно зазначити, що у разі поважних причин реєстрація шлюбу може відбуватися в іншому місці, якщо наречені не можуть прибути до ДРАЦСу. Наречені мають право обрати прізвище одного з подружжя. 

Як вбачається з ст. 31 Кодексу особа, яка відмовилася від шлюбу, зобов'язана відшкодувати другій стороні затрати, що були нею понесені у зв'язку з приготуванням до реєстрації шлюбу та весілля. Такі затрати не підлягають відшкодуванню, якщо відмова від шлюбу була викликана протиправною, аморальною поведінкою нареченої, нареченого, прихованням нею, ним обставин, що мають для того, хто відмовився від шлюбу, істотне значення (тяжка хвороба, наявність дитини, судимість тощо) 

Важливо знати, що шлюб є підставою для виникнення прав та обов'язків подружжя (ст. 36 Кодексу).

Державна реєстрація шлюбу засвідчується свідоцтвом про шлюб, зразок якого затверджує Кабінет Міністрів України. 

Документи які потрібні для реєстрації шлюбу:

  • Заява про реєстрацію шлюбу;
  • Паспорт громадянина України (документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України);
  • У разі, якщо особи раніше перебували у шлюбі необхідно пред’явити документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним;
  • Документ, що підтверджує сплату державного мита за державну реєстрацію шлюбу або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати державного мита.

Державне мито за реєстрацію шлюбу становить 0,05 від неоподаткованого мінімуму доходів громадян (85 коп.).

Таким чином, пам’ятайте, що офіційно реєстрація шлюбу БЕЗ церемоній і додаткових послуг коштує 85 коп.

Особи, які звільняють від сплати держмита:

  • громадяни, віднесені до першої та другої категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • громадяни, віднесені до третьої категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, - які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали у зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення не менше трьох років;
  • громадяни, віднесені до четвертої категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що за станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;
  • інваліди Великої Вітчизняної війни та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;
  • інваліди I та II групи (ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито»).

Можливі корупційні ризики

1. Офіційно реєстрація шлюбу коштує 85 коп. Однак, часом працівники ДРАЦСу виманюють набагато більшу суму з охочих подати заяви шляхом нав’язування непотрібних платних послуг. Зокрема при подачі заяви Вас консультують, дають запрошення, без вашого відома призначають урочисту церемонію тощо. Згодом Вам видають реквізити рахунків, перший – це офіційне держмито (85 коп.), а інші – на платні додаткові послуги.

Після того, як ви оплатили ці рахунки, Вам роздруковують іншу заяву і дають підписати. Ніколи не підписуйте документ, попередньо з ним не ознайомившись, тому що саме там може бути вказано, що Ви добровільно дали згоду на всі платні послуги ДРАЦСу. Ознайомитися з офіційним переліком платних послуг і порядком їх надання можна за посиланнями - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1168-2010-пhttp://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1380-10

2. Ще один поширений вид весільних афер – це вимагання грошей за дату проведення церемонії. Наприклад, ви обрали певну дату для офіційного розпису, а вам повідомили, що дата зайнята, та пропонують за додаткову платню вирішити для вас цю проблему. Вимагання грошей за реєстрацію вашої церемонії в певну дату можна розцінювати як неправомірну вимогу.

Також слід мати на увазі, що роз'яснення нареченим їх прав та обов'язків як майбутніх подружжя і батьків, порядку державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання безпосередньо при державній реєстрації актів цивільного стану та розгляді поданої заявником заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання здійснюється працівником відділу державної реєстрації актів цивільного стану безоплатно.

Якщо вас зацікавили окремі питання, пов’язані з темою Інструкції, чи інші питання, – ви завжди можете поставити їх юристам ТІ Україна, відвідавши розділ «Запитання юристу» на нашому сайті.


Посилання

  • Коментарі
Завантаження коментарів...