антиКОРУПЦіЯ.in.ua

Тіньові схеми закарпатських поштарів

Наприкінці лютого в будівлі Закарпатської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта», відбулась неоднозначна подія - місцеве керівництво Закарпатської дирекції «Укрпошти» не впустило у приміщення комісію, що була направлена київським керівництвом для з’ясування причин погіршення показників роботи регіональної дирекції.

Та що з насправді криється за даним конфліктом і чому регіональне керівництво так пручається будь якій перевірці діяльності очолюваної філії?

Як вдалось з’ясувати, причиною перевірки стали сумніви, які виникли в київського керівництва УДППЗ щодо компетентності та ефективності нинішнього директора регіональної дирекції Войтка В.О. та ухвалило рішення відсторонити його від виконання обов’язків. Одночасно керівництво УДППЗ «Укрпошта» призначило комплексну перевірку у всій Закарпатській дирекції. Однак, коли комісія прибула для проведення перевірки – потрапити в службові кабінети не змогла, оскільки Войтко В.О. віддав розпорядження нікого в адмінкорпус не запускати, а сам забарикадувався в кабінеті.

Як зазначають працівники «Укрпошти», задовго до лютневих подій, керівник Закарпатської дирекції  уродженець вінничини Віктор Войтко, зайняв різко критичну позицію у взаємовідносинах з своїм київським керівництвом, та й намагається всіляким чином дискредитувати центральних керівників серед підлеглих. Для цього поширює серед колективу недостовірні чутки про діяльність керівництва «Укрпошти», звинуватив центральне керівництво у зниженні соціальних стандартів, хоча особисто видав наказ про зменшення ставки оплати праці працівників Закарпатської дирекції.

Зважаючи на закінчення трудового договору та необхідності  перепризначення Віктор Войтко у січні ініціював звернення підконтрольного йому колективу до Кабінету Міністрів з клопотанням підтримки його кандидатури при перепризначенні директора. Для надання важливості його перепризначення у зверненні навіть були сфальсифіковані показники діяльності підприємства у напрямку значного покращення. Подана звітність ймовірно й викликала подив київської дирекції, оскільки реальний стан справ вказує на невиконання основних  показників в роботі та заборгованість підприємства  у понад 1600000 грн.

Та як бачимо коли на підприємство було прийнято рішення про перевірку діяльності Закарпатської дирекції Віктор Войтко розпочав активно  підбурювати колектив до ініціювання різного роду звернень, скарги до законодавчих і виконавчих  органів  влади, а в кінцевому результаті взагалі заблокував перевірку підприємства.

В чому ж полягає таке дивне занепокоєння керівництва у перевірці підприємства, якщо підприємство декларує стабільну роботу, а її керівник має підтримку колективу. Ймовірно, керівництво Закарпатської дирекції в особі Віктора Войтка, бажає всіма ймовірними способами утаємничити та не допустити витоку на загал цікавої деталі – створеної схеми відкатів на продажі товарів.

Одним з видів діяльності «Укрпошти» є торгівля товарами широкого вжитку, переважно продовольчого асортименту, що здійснюється через мережу поштових відділень та листонош. Діяльність такого собі переносного супермаркету у великих містах не відчутна і користується попитом здебільшого серед безпомічних одиноких пенсіонерів. Зате у маленьких, віддалених селах цей вид послуги поставлений на потік. Для деяких пенсіонерів дуже зручно, коли поштарка їм може принести необхідні продукти, в селах навіть воду з собою возять.

Можливість здійснення роздрібної торгівля різного роду продовольчими та господарськими товарами було надано «Укрпошті», щоб допомогти державному підприємству відрегулювати свої фінансові показники та збільшити надходження до бюджету.

Незважаючи на те, що подібна торгівля повинна здійснюватися лише на «добровільній основі» співробітники «Укрпошти» не нехтують можливістю під час вручення пенсії, «на здачу» втюхати  чи то мило, чи то шоколадки, чи то інший «вкрай потрібний» товар. І якщо на поштових відділеннях можливо витребувати чек, то до листонош довірливі пенсіонери з таким питанням ніколи не звертаються. Вони вже закривають очі на придбаний товар, головне, що принесли довгоочікувану пенсію.

За словами працівників пошти, вони не мають жодного плану щодо кількості продажу товарів, проте вони повинні виконувати «відповідні завдання» керівництва. Цікавим є те, що весь крам поштарі отримують від нав’язаних постачальників товарів.  Представники Закарпатської дирекції Укрпошти, наближені до керівництва, подейкують, що керівництвом з постачальниками створено певного роду схему «відкатів». Вона полягає у такій собі «дилерській винагороді» керівництва обласної дирекції за реалізовану продукцію, що відпускається соціально незахищеним верствам населення (інваліди, пенсіонери, ветерани) за цінами вищими середньоринкових. Відсотки від товарної виручки, за корупційною схемою, надходять на карткові рахунки родини начальника відділу продажу послуг обласної дирекції «Укрпошти» Стасюка М.В.

Здається саме спроба втриматись на займаній посаді та небажання втрати ласого шматка наживи наштовхують дирекцію «Укрпошти» до фальсифікації показників роботи обласного відділення, а також, підбурення підопічних працівників з трудового колективу до різного роду протестних акцій та апелювань до столичного керівництва.